niedziela, 3 stycznia 2010

Pierwszy miesiąc RGB

Witam Wszystkich w 2010!

Dziś króciutki wpis statystyczny. Mówiłem, że po nowym roku będę miał bardziej kompletne dane dot. odwiedzin na blogu. Niestety GoStats nie działa tak jak się spodziewałem, i nie daje zbiorczych zestawień miesięcznych dla wszystkich statystyk (na pewno nie na odwołania z unikalnych referencji, może w wersji odpłatnej). Nieważne, przeprowadziłem własną analizę i oto moje wyniki :D (nie czytaj jeśli jesteś śpiący ;)



Blog ruszył z kopyta, nie tylko za sprawą rozsyłanie wszystkim znajomym linków ;) ale także dzięki wrzuceniu jednego z artykułów na portal cytadela.pl Ten sprytny czyn przysporzył mi około 30% odwiedzin na blogu z polecenia jakiejś strony. Artykuł na Cytadeli zobaczyło ponad 1400 osób. O takim wyniku na blogu mogę tylko marzyć. Dobrze by było gdyby choć 10% tych odwiedzających czytało to co wyprodukuję. Może kiedyś?

Tym samym Cytadela została drugim źródłem odwiedzin RGB. Drugim, bo najwięcej osób napłynęło z allegro - prawie 40% przekierowań! Chciałem tutaj nadmienić, że ruch na blogu nie jest liczony w setkach (ani nawet w dziesiątkach) odsłon. Dzienne odwiedziny unikalnych użytkowników można policzyć zazwyczaj na palcach, rzadko kiedy angażując palce u nóg ;) Ale wracając do allegro, eksperyment się udał. Tanim kosztem (złoty i piętnaście) przyciągnąłem zainteresowanych figurkami na bloga - ale ze mnie zmyślna bestia :D - polecam taki sposób w początkowych stadiach blogowania.

Powoli rozciągam też siatkę zainteresowanych wplatając się w strony i blogi innych (pozdrawiam Hakowstwo). To powolne działanie, ale mam wrażenie, że dzięki niemu zdobywa się najbardziej oddanych czytelników.

Początek roku zaczął się dla mnie całkiem udanie. Artykuł o podstawkach trafił na bitewniaki.polter.pl i zyskał mi trzecie miejsce w ich grudniowym konkursie! Sprowadza się to dla mnie do (być może) lepszej promocji bloga oraz (bardziej namacalnej) książki lub dwóch z polterowego sklepiku z nagrodami za aktywność :) Dało mi to 300pkt. oraz jeszcze jakieś drobiazgi, czyli można już coś wybrać. Na pewno będzie to jakaś polska fantastyka - może coś polecicie?

A Ty? Skąd tutaj trafiłeś? Natrętnie wysyłam Ci linki do nowych artykułów? Przypadkiem ci się kliknęło na status gg? Dostałeś się tu z któregoś z dedykowanych linków (allegro, cytadela, polter)? Widziałeś mnie na blipie lub facebooku? Napisz odpowiedź w komentarzu (najłatwiej się zalogować do którejś ze stron google lub dać komentarz jako anonim). Bo to, że obserwuje mnie khamul, to przecież każdy widzi ;) Pozdrawiam!!

Dzięki za poczytność (przydała by się poczytalność) i powodzenia w Nowym Roku!
red_gobbo


P.S.
Przy okazji, jakby ktoś z Was mógł polecić jakiś dobry, darmowy program statystyk strony to proszę o komentarz. Jestem uzależniony od oglądania statystyk wejść na różne moje stronki :P

3 komentarze:

  1. Zaprawde dumnie jest być pierwszym oficjalnym obserwatorem^^
    Oby częstotliwość wpisów się nie popsuła;ot takie życzonka ;)
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za życzonka, mam nadzieję, że się uda ;)
    Tobie z resztą też tego życzę! :P
    Ciao!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ktoś ma tutaj całkiem interesujące pióro ;))

    OdpowiedzUsuń